7 Błędów, Które Wręcz Zabija Twój Metabolizm

7 Błędów, Które Wręcz Zabija Twój Metabolizm
Rate this post

Zdarzają się przypadki, kiedy osoba która bierze się za walkę z nadwagą ćwiczy i trzyma się wyznaczonej diety, a mimo to waga cały czas stoi w miejscu. Po przeanalizowaniu trybu życia okazuje się, że nieświadomie popełniała błędy, które znacznie zwalniały jej metabolizm. W efekcie cały proces odchudzania mocno hamował.

Aby mieć pewność, że Twoja walka ze zbędnymi kilogramami ma sens musisz najpierw poznać przyzwyczajenia, które destrukcyjnie oddziałują na przemianę materii i jak najszybciej je wyeliminować.

Błąd 1: Brakuje Ci W Diecie Błonnika

Błonnik jest nieodzownym składnikiem każdej diety. Z jednej strony wpływa bardzo pozytywnie na metabolizm tłuszczów i węglowodanów, a z drugiej ma dobroczynny wpływ na pracę jelita grubego oraz jelita cienkiego. Takie działanie bardzo poprawia przemianę materii, więc spożywaj go w minimalnej ilości 25gram/dziennie.

Aby zwiększyć jego dawkę sięgnij po produkty takie jak pełnoziarnisty chleb, makaron, owoce (najwięcej mają go porzeczki, maliny, awokado i jagody) i warzywa (najlepsze będą fasola, soja, groch lub soczewica). Badania pokazały, że jeśli masz niedobór błonnika, to Twój metabolizm może zwolnić nawet do 30%!

Jeśli z kolei jesteś w sytuacji, kiedy Twoja waga Cię zadowala i chcesz ją utrzymać, to również dbaj o jego dostarczania do organizmu, ponieważ badania wykazały, iż kobieta mające go w diecie najwięcej, najrzadziej przybierają na wadze.

Błąd 2: Popijasz Regularnie AlkoholID-100138498

Regularne spożywanie alkoholu ma negatywny wpływ na metabolizm tłuszczów w organizmie. Dzieje się tak, ponieważ część związków, która w organizmie odpowiada za rozkład tłuszczów musi zając się wtedy właśnie utlenianiem alkoholu, aby usunąć go ze krwi.

Dodatkowo okazuje się, że w tym procesie mogą wytworzyć się związki, które biorą udział w budowie kwasów tłuszczowych. (wchodzą w skład tłuszczu)

Regularnie powtarzające się takie działania sprzyjają nadwadze, otyłości oraz co gorsza silnym zaburzeniom w organizmie.

Błąd 3: Zbyt Często Się Stresujesz

Wiadomo, że życie w dzisiejszych czasach nie należy do najspokojniejszych. W pracy jesteśmy ciągle pod presją terminów i wyników, a w domu pojawiają się kłótnie i sprzeczki. Te wszystkie wydarzenia wytwarzają u wielu osób dużą ilość stresu, która ma niestety negatywny wpływ na szybkość utraty zbędnych kilogramów.

Badania na Uniwersytecie Stanowym Ohio w USA wykazały, że kobiety które w ostatnich 24h przeżyły dużą ilość stresu spaliły o 104 kcal mniej w porównaniu z innymi uczestniczkami badania. Niby nie jest to wiele, ale w skali roku daje to przybranie na wadze 5 kg. Dodatkowo kobiety, które były pod presją miały wyższy poziom insuliny oraz ich organizm przejawiał mniejszą aktywność w rozbijaniu cząsteczek tłuszczu.

Jeśli żyjesz w regularnym stresie, uwalnia się duża ilość kortyzolu, który krótko mówiąc powoduje, że organizm przełącza się w tryb magazynowania tłuszczu.

Błąd 4: Podjadasz W Nocy

Zasady dobrego odżywiania mówią, że  ostatni posiłek najlepiej spożyć ok. 2-3 godziny przed snem. Dodatkowo ważne, aby był on bogaty głównie w białko, dzięki czemu nasz żołądek jest w stanie sprawnie go strawić i jeszcze bardziej przyśpieszyć naszą przemianę materii. Jeśli okazuje się jednak, że o 2:00 w nocy biegniesz do lodówki i podjadasz, to jest to chyba najlepszy sposób, aby zniweczyć efektów Twoich ciężkich treningów.

Błąd 5: Spożywasz Za dużo Przetworzonej Żywności

Idąc ulicą na każdym kroku spotkamy budki z kebabami, 3732921085_b8ec37b96c_ohamburgerami czy frytkami. Wiele osób z nich korzysta, ponieważ nie ma czasu na spożywanie pełnowartościowych posiłków. Niestety takie odżywianie się po dłuższym okupione jest konsekwencjami w postaci wielkiego brzucha i otyłości.

Dzieje się tak dlatego, ponieważ takiego rodzaju pożywienie posiada liczne wady. Po pierwsze ma ona niską gęstość odżywczą. Znaczy to tyle, że dostarcza dużo kalorii oraz energii, ale zawiera bardzo mało nieenergetycznych ale wartościowych składników. Po drugie Fast Foody są bogate w konserwanty, różne „wypełniacze” i barwniki, które mają bardzo szkodliwy wpływ na nasz organizm. Warto dodać, że niektóre z nich mogą być przyczyną zaburzeń hormonalnych, które przestawią nasz organizm w tryb gromadzenia tłuszczu i nabierania masy.

Błąd 6: Za Krótko Śpisz

Badania naukowe pokazują, że jeśli chodzisz całe dnie niewsypana, to narażasz się na zaburzenia swojego metabolizmu. Jest to spowodowane tym, że organizm nie ma wystarczającej ilości energii, aby wejść na pełne obroty spalania kalorii. Pamiętaj więc zatem, żeby spać minimum osiem godzin dziennie. Dzięki temu Twój organizm będzie w pełni zregenerowany, co znacznie przyśpieszy proces odchudzania.

Dodatkowo brak snu może spowodować zaburzenia w wydzielaniu hormonu odpowiedzialnego za Twoje uczucie głodu. Skutki tego są takie, że podczas dnia częściej będziesz miała chęć na dodatkowe podjadanie.

Błąd 7: Masz Niedobór Żelaza Bądź Witaminy D

Żelazo odgrywa istotną rolę w procesie dotlenienia mięśni, który ułatwia spalanie tłuszczu. Jeśli więc masz zbyt mało żelaza, Twoja przemiana materii bardzo spowalnia. Aby uzupełnić jego niedobory zainteresuj się następującymi produktami: natka pietruszki, orzechy, brokuły, płatki owsiane, migdały bądź rośliny strączkowe.

Ważną rolę w procesie odchudzania spełnia też witamina D. Badania przeprowadzone przez The American Journal Nutrition (AJCN) wykazały, że kobiety które się nią suplementują schudły w jednym cyklu odchudzającym zdecydowanie więcej, niż kobiety które miały w organizmie jej niedobór.