7 Mitów Na Temat Odchudzania, Które Wciąż Krążą Po Internecie

7 Mitów Na Temat Odchudzania, Które Wciąż Krążą Po Internecie
Rate this post

Niektóre informacje o odchudzaniu są powtarzane tak często, że kobiety mogą być dość mocno przekonane, że wiedzą wszystko na ten temat. Kiedy jednak weźmiesz pod lupę badania naukowe, prawda o zrzucaniu kilogramów może Cię zaskoczyć. Dlatego dziś opowiem Ci o mitach na temat odchudzania, które często krążą po sieci.

Mit 1: Jedz Wyłącznie Wtedy, Kiedy Jesteś Głodna

Fakty: Badania przeprowadzone w National Weight Control Registry udowodniły, że rozłożenie posiłków na cały dzień jest kluczowe, jeśli chcemy aby nasza waga regularnie spadała. Kobiety które zaczynają dzień śniadaniem, a ich kolejne posiłki pojawiają się w równych odstępach czasu, mają dużo lepszą sylwetkę oraz lepiej się czują.

Kobiety które za to jedzą nierównomiernie, dużo częściej mają problem z wagą, ponieważ najczęściej wchłaniają na raz duży i jednocześnie niezdrowy posiłek, który jest potem trawiony przez długie godziny. Powoduje to również, iż w ciągu dnia czują się ociężałe i ospałe, co utrudnia wykrzesanie dodatkowej energii potrzebnej np. podczas treningu.

Z drugiej strony inna grupa kobiet stara się zmniejszyć liczbę kalorii pomijając posiłki. Okazuje się jednak najczęściej, że te kalorie są nadrabianie z nadwyżką w późniejszych godzinach. Na domiar złego są to zwykle godziny wieczorne, co podwójnie szkodzi naszej kuracji odchudzającej.

Mit 2: Nie Ma Złej Żywności, Możesz Jeść Wszystko Ale Z Umiarem

Fakty: Mogłaś usłyszeć że nie ma podziału na zdrowe i szkodliwe jedzenie, a są jedynie dobre i złe diety. Fakty są takie, że różnica w jakości między np.. chipsami ziemniaczanymi, a pieczonymi ziemniakami jest kolosalna.

Te pierwsze z racji tego, że są wysoko przetworzone oraz były prawdopodobnie smażone w oleju, dużo dłużej są trawione przez nasz układ pokarmowy. Dodatkowo ich obróbka powoduje, że są pełne konserwantów i innych szkodliwych składników, które regularnie spożywane osłabiają efekty naszych działań odchudzających.

Wmawianie sobie, że nie ma między nimi różnicy może być jedynie prymitywnym usprawiedliwieniem, dla ludzi którzy prowadzą niezdrowy tryb życia. Ci ludzie najczęściej dziwią się później, że ich waga stoi w miejscu

Mit 3: Zdrowe Odżywianie Jest Droższe

Fakty: Jeśli będziesz planowała swoje zakupy, tak naprawdę zdrowe odżywianie się będzie kosztować mniej niż „dieta Fast-food’owa”. Prace badawcze w Mary Imogene Bassett Research Institute w Copperstwon pokazały, że osoba odżywiając się zdrowo, możemy w ciągu tygodnia zaoszczędzić około 35zł, co w skali roku daje prawie 1700zł.

Jeśli chcesz zmniejszyć swoje wydatki na jedzenie wprowadź do swojej diety rośliny strączkowe, owoce (jabłka, pomarańczy, marchwie czy szpinak) i nabądź zdrowe ziarna, które znajdziesz np. w mące owsianej czy otrębach.

Mit 4: Produkty Light Nie Tuczą800px-Tasty_Food_Abundance_in_Healthy_Europe

Fakty: Opakowanie produktów „light” to najczęściej tylko pułapka w postaci sloganu marketingowego, który ma nas jedynie zachęcić do zakupu, a nie dostarczyć rzetelnych informacji o produkcie. Po pierwsze różnica między produktem „light” a tym zwykłym, jest zwykle minimalna.

Po drugie często wygląda to tak, że producent zamienia tłuszcz na cukier, który jest podczas odchudzania główną zmorą, po czym doczepia na siłę etykietkę „light”.  Ważne więc, abyś dokładnie czytała skład produktów, a nie sugerowała się nazwą, bądź sloganem marketingowym.

Mit 5: Im Bardziej Restrykcyjna Dieta, Tym Lepsze Efekty

Fakty: Restrykcyjne diety promują spożywanie bardzo ograniczonej liczby posiłków, a co z tym idzie zmniejszenie liczby kalorii w naszej diecie. W podobny sposób działa głodówka, która potrafi drastycznie zwolnić nasz metabolizm. A działa to w taki sposób, że organizm stara się zaadoptować do nowych warunków (małej ilości kalorii), odwraca kierunek zmian biochemicznych na oszczędzani i próbuje jak najwięcej zmagazynować.

Powoduje to, że nawet ćwicząc spalamy mniej kalorii, ponieważ nasz organizm stara się ich „nie marnować”. Aby zapobiec takiemu biegowi wydarzeń, wszystkie zmiany  w ilości spożywanych kalorii w diecie należy wprowadzać krok po kroku.

Mit 6: Owoce Można Jeść Do Woli, Bo Nie Tuczą

Fakty: Owoce to produkty, które z jednej strony dostarczają nam dużej ilości witamin i błonnika, ale z drugiej strony również cukrów. Jeśli z nimi przesadzisz, to efekt będzie podobny jak przy jedzenie słodyczy. Poziom insuliny, którą wytwarza trzustka wystrzeli w górę, po to aby można było przetrawić cukier. Gdy po jakimś czasie opadnie, Ty znów będziesz miała ochotę na coś słodkiego.

Z tego powodu jedz owoce w umiarkowanych ilościach. Po prostu z nimi nie przesadzaj. Najlepiej sprawdzają się w roli smacznego deseru, który dostarcza witamin.

Bardzo ważne, abyś unikała kartonowych soków! Jeśli bliżej się przyjrzysz sklepowym półkom, to okaże się że są na nich tak naprawdę nie soki, ale nektary albo napoje, które zawierają dużą ilość cukru.

Mit 7: Od Ziemniaków, Makaronu i Chleba Się Tyje9622271807_7c3142fdff_z

Fakty: Tak naprawdę okazuje się, że takie ziemniaki zawierają mniejszą liczbę kalorii niż chociażby ryż czy kasza. Kluczowe znaczenie przy ich ocenie mają tutaj dodatki. Jeśli podajesz je wysmarowane masłem bądź oblane sosem, to nie dziw się że brzuch rośnie.

Duży wpływ ma również obróbka termiczna. Jeśli z ziemniaków zrobisz frytki bądź placki, które były dodatkowo smażone na oleju, to liczba kalorii drastycznie wystrzeliwuje ku górze. Oczywiście w przypadku makaronu oraz chleba sytuacja wygląda podobnie.