7 Sposobów Na Wystrzelenie Swojego Metabolizmu W Kosmos

7 Sposobów Na Wystrzelenie Swojego Metabolizmu W Kosmos
Rate this post

Przyśpieszony metabolizm jest jak Święty Graal odchudzania. Jeśli go posiadasz, to ciężko żebyś nie odniosła sukcesu. To jak szybko Twoje ciało pali kalorie zależy od wielu rzeczy. Dla większości osób metabolizm zdecydowanie zwalnia po 40 roku życia. Chociaż nie możesz kontrolować swojego wieku, płci ani genetyki, to istnieje wiele czynników na który masz wpływ i które mogą podkręcić Twój metabolizm.

Czym Dokładnie Jest Metabolizm?

Metabolizm w praktyce oznacza po prostu ilość energii, którą wykorzystujesz w ciągu całego dnia. Podstawą, aby go wyznaczyć jest współczynnik BMR (Basal Metabolic Rate -> Podstawowa Przemiana Materii), który pokazuje jak dużo kcal możesz spalić w stanie spoczynku, czyli np. gdybyś cały dzień siedziała na kanapie. Oblicza się go, ponieważ nawet jak potocznie mówiąc „nic nie robisz”, to organizm wykorzystuje energię na regulację temperatury, oddychanie czy bicie serca.

Gdy już mamy BMR, to dodajemy do niego całą resztę kalorii, którą spalamy podczas wszystkich czynności w ciągu dnia i w efekcie otrzymujemy nasz poziom metabolizmu.

1. Zacznij Dzień Dobrym Śniadaniem!

Podstawą naszego jadłospisu powinno być pożywne, lecz nietuczące śniadanie. Dzięki niemu na początku dnia nasz metabolizm wystrzeli ku górze. Dodatkowo zapewni ono zastrzyk energii na najbliższe kilka godzin.

Na śniadanie warto wybierać produkty zawierające węglowodany złożone i białko, a więc np. jajecznica z ciemnym pieczywem czy jogurt naturalny z płatkami owsianymi. Węglowodany złożone mają to do siebie, że rozkładają się w organizmie przez kilka godzin, więc zapewnią nam energii na długi czas, a białko wywołuje efekt nasycenia, dzięki czemu nie będziemy chodzić głodni.

Nie powinny więc nikogo dziwić wyniki badań, które pokazują że kobiety które pomijają ten posiłek mają aż 4,5 razy większą „szansę” na bycie otyłą.

2. Pij Dużo Wody

Woda ma bardzo duże znaczenie przy uzyskiwaniu wymarzonej, szczupłej sylwetki. Nie dość że pomaga wypłukiwać z organizmu tłuszcze, to jeszcze stymuluje ich spalanie. Jeśli byśmy chodzili odwodnieni, to okazuje się, że nasz organizm może to odczytywać jak głód, a nie jako pragnienie.

Niemieccy naukowcy odkryli, że po wypiciu 1,5l wody metabolizm u badanych (zarówno kobiety jak i mężczyźni) przyśpieszył na około 40 minut aż o 30%!

Obliczono również, iż pijąc 1,5-2 litry wody dziennie sprawiasz, że spalasz razem na przestrzeni całego roku o 17 400 kcal więcej, czyli około 2,5kg tłuszczu. Dodatkowo polecam Ci też rozpoczynać każdy posiłek od szklanki wody, co pozwoli zapełnić żołądek. Dzięki temu zjesz mniej.

3. Stosuj Trening Interwałowy (HIIT)

Zwykły rodzaj treningu, czyli np. bieganie jednostajnym tempem przez 30 minut, przyśpiesza metabolizm tylko na czas trwania treningu. HIIT to taki rodzaj specjalnego treningu, którego zadaniem jest przyśpieszenie metabolizmu podczas całego dnia. Polega on na tym, że przeplatasz ze sobą ćwiczenia na wysokim i niskim poziomie intensywności.

Badania pokazują, że trening interwałowy umożliwia spalenie aż trzy razy więcej tłuszczu, niż zwykły trening cardio. Mało tego, potrzeba na jego wykonanie o połowę mniej energii i trwa również zdecydowanie krócej. (np. kilkanaście minut)

Uwaga!
Ten rodzaj treningu jest odradzany osobom, które chorują na serce bądź płuca. Gdy nie jesteś w stanie go stosować, wybierz tradycyjny wysiłek aerobowy(np. jazda na rowerze, fitness bądź bieganie)

Przykładowy trening:

4. Stosuj Przyprawy

Istnieją przyprawy, w szczególności te ostrzejsze, które mają bardzo pozytywny wpływ na nasz metabolizm. Mogą go przyśpieszyć aż o 10%. Dlatego nie wahaj się dodawać do potraw takich dodatków jak:

  • chilli
  • pieprz czarny
  • papryka Cayenne
  • czosnek
  • imbir
  • cynamon
  • gałka muszkatałowa
  • curry
  • majeranek
5. Wspomagaj Się SuplementamiID-10038001

Świetnym sposobem, aby zwiększyć naszą przemianę materii i pozytywnie wpłynąć na trawienne procesy jest też zażywanie suplementów na odchudzanie. Ich dużą zaletą jest fakt, iż stosowanie ich nie wymaga inwestycji czasu i najczęściej mają bardzo prostą formę niewielkich kapsułek, więc mieszczą się do każdej torebki.

Przez ostatnie kilka lat było prowadzonych setki badań na temat ich wpływu na proces odchudzania i jedno jest pewne. Nie są one żadną „magiczną pigułką”, ale połączone z odpowiednim odżywianiem oraz ruchem są w stanie kilkukrotnie przyspieszyć proces zrzucania wagi.

Jeżeli decydujemy się na jakąkolwiek suplementację koniecznie musimy korzystać ze sprawdzonych i pewnych preparatów, które kupimy np. w sklepach internetowych czy na stronie producenta, a nie na aukcjach internetowych oferujących podejrzane suplementy chińskiego pochodzenia. Z tego powodu przed zakupem zapoznaj się z najbardziej popularnym suplementem jakim jest African Mango. Cena i opinie są o nim bardzo pozytywne.  Więcej na ten temat w tym artykule.

6. Spożywaj 5-6 Posiłków Dziennie

Jeśli spożywasz tylko 3 posiłki w ciągu dnia, to powoduje to wielogodzinne przerwy między nimi. Efektem tego Twoja przemiana materii zwalnia, ponieważ Twój organizm jest tak nauczony, aby chronić Cię przed głodówką i utrzymać jak najdłużej przy życiu.

Z drugiej strony za każdym razem kiedy spożywasz jakikolwiek posiłek, Twój metabolizm wchodzi na wyższe obroty, ponieważ każde trawienie wymaga energii. Łatwo więc można wykalkulować, że im więcej posiłków tym szybsza przemiana materii.

Oczywiście rzadko kto w dzisiejszych czasach ma czas na przygotowywanie 5 dań w ciągu dnia. Dlatego też najlepszym rozwiązaniem jest spożywanie 3 pełnowartościowych posiłków, a w przerwach między nimi wspieranie się pożywnymi dodatkami takimi jak:

  • owoce (bardzo dobre są banany, które zawierają węglowodany złożone)
  • orzechy
  • pestki dyni i nasiona słonecznika
  • suszone owoce
  • serek wiejski
7. Zmieniaj Temperaturę Otoczenia

Kolejnym czynnikiem mający wpływ na tempo spalania przez na kalorii jest temperatura. W momencie dużego mrozu albo wysokich upałów, metabolizm przyśpiesza o około 20%. Z tego powodu warto od czasu do czasu pomyśleć o przejściu się na saunę lub schłodzeniu się chłodnym prysznicem.