Dlaczego Wciąż Nie Chudniesz? Poznaj Błędy Które Przy Odchudzaniu Popełnia 80% Kobiet

Dlaczego Wciąż Nie Chudniesz? Poznaj Błędy Które Przy Odchudzaniu Popełnia 80% Kobiet
Rate this post

Internet jest bardzo bogatym źródłem wiedzy w temacie odchudzania. Są tego zarówno zalety jak i wady. Z jednej strony możesz bardzo pogłębić swoją wiedzę w tym zakresie, a z drugiej możesz naczytać się porad, które bardziej zaszkodzą niż pomogą.

Przykładowo w Internecie znajdziesz zarówno zagorzałych zwolenników diet kapuścianych, jak i ludzi którzy przed nimi przestrzegają. Niestety w desperacji często chwytamy się wszystkich porad, na które trafimy. Zanim zdecydujesz się na jakąkolwiek dietę czy rodzaj treningu zapoznaj się z najczęstszymi błędami, które hamują zrzucanie zbędnych kilogramów.

Unikasz Jedzenia Po Godzinie 18:00

Zasada, której należy przestrzegać jest bardzo prosta. Najlepiej abyś swój ostatni posiłek spożywała ok 3 godziny przed snem. Jeśli przykładowo chodzisz spać o 1:00, a ostatni posiłek zjesz o 18:00 to jest bardzo duża szansa, że głód dopadnie Cię w najgorszym momencie np. po północy.

Jeśli nawet wytrzymasz i kolejny posiłek (śniadanie) zjesz o 7:00 ,to między 18:00 a 7:00 jest aż 13 godzin różnicy. Jeśli tak długo nie dostarczasz organizmowi wartości odżywczych, to metabolizm bardzo spowalnia. Podsumowując jeśli kładziesz się spać po północy to kolację zjedz około 21:00.

Nieświadomie Zamieniłaś Tłuszcze Na Cukry4996479923_331449cf93_z

Bardzo duża liczba osób podczas odchudzania przywiązuje kluczową rolę ilości kalorii i próbuje tą ilość maksymalnie uszczuplić. Licząc kalorie, widzimy że produkty light mają ich mniej, więc regularnie po nie sięgamy.

Bardzo często okazuje się jednak, że produkty te pełne są przetworzonej mieszanki cukru, który jest naszym najgorszym wrogiem podczas kuracji odchudzającej. Jeśli regularnie zjadamy posiłki w niego bogate, to krótko mówiąc z odchudzania nici. Musisz być świadoma, że cukier ukrywa się też w niby dietetycznych koktajlach czy chociażby sokach.

Zbyt Często Stresujesz Się

W dzisiejszych czasach coraz częściej jesteśmy poddawani stresowym sytuacjom . W pracy zbliża się deadline projektu, a w domu okazuje się, że dzieci  przeskrobały coś w szkole. Niestety regularne poddawanie organizmu hormonom stresu bardzo spowalnia proces zrzucania zbędnego balastu.

Bardzo dobrym sposobem na pozbycie się negatywnych emocji i odstresowanie się jest znalezienie pasji w postaci sportu, który nas pochłonie. Z jednej strony na ulubionym treningu spalimy wiele kalorii, a z drugiej rozładujemy stres i naładujemy się pozytywną energią. Oprócz sportu często polecanym rozwiązaniem jest spacer w parku bądź medytacja. Liczne badania naukowe dowodzą, że regularna medytacja uczy radzenia sobie nawet z najtrudniejszymi emocjami.

Nic Nie Jesz Przed i Po Treningu

Jeśli ćwiczysz, co jest bardzo wskazane gdy chcesz schudnąć, to musisz zadbać o dostarczenie organizmowi przed oraz po treningu odpowiednich wartości odżywczych (przede wszystkim węglowodany złożone oraz białko). Brak takiego posiłku znacznie osłabia organizm i powoduje, że na treningu zaczyna brakować nam sił. Dobrym rozwiązaniem będzie tutaj np. kanapka z pieczywa pełnoziarnistego z kurczakiem i warzywami. Taki posiłek zjedz około 30-60 min przed treningiem.

Czas po treningu jest równie istotny. Zdarzają się osoby, które boją się że jeśli zjedzą po treningu, to będzie on nieefektywny. Nic mylnego, odpowiedni posiłek podtrzymuje wysoki metabolizm i pozwala spalić jeszcze więcej zalegającego tłuszczu.

Oprócz tego taki posiłek zapewnia ułatwia organizmowi potreningową regenerację, która jest wręcz niezbędna. Po ćwiczeniach podobnie jak przed, zjedz posiłek bogaty w węglowodany złożone, (ryż, makaron, kasza gryczana czy ciemny chleb) wysokiej jakości białko (mięso, ryby) oraz dodaj do tego warzywa.