Jak Zmniejszyć Apetyt? 5 Kluczowych Kroków

Jak Zmniejszyć Apetyt? 5 Kluczowych Kroków
Rate this post

„To tylko jeden batonik… na pewno mi nie zaszkodzi…” Nie raz powtarzałaś sobie tak w myślach, po czym na koniec dnia do batonika doszły jeszcze tłuste frytki, zapiekanka albo kawałek ciasta. Na domiar złego większość tych pustych kalorii pochłonęłaś wieczorem, bo wtedy się najbardziej „chciało”. I tyłek rośnie… Zaczynasz się wtedy zastanawiać: „Jak zmniejszyć apetyt, który nie wiedzieć czemu po 18:00 zaczyna krzyczeć i płakać jak małe dziecko?” Najpierw musisz poznać przyczynę tego płaczu.

Odczuwanie głodu jest głównie spowodowane spadkiem poziomu cukru we krwi. Gdy zjadasz np. słodkiego batonika, który zawiera w sobie cukry proste, poziom cukru we krwi gwałtownie rośnie, po czym po 2-3 h równie gwałtownie spada. Takie wahania powodują, że bardzo szybko znowu mamy ochotę coś podjeść.

Dodatkowo dostarczanie cukru stymuluje organizm do produkcji serotoniny i dopaminy, które poprawiają samopoczucie. U ludzi uzależnionych od słodyczy obserwowano zmieniającą się aktywność mózgu na ich widok. Zmiany te są podobne do tych u narkomanów, sięgających po substancję, od której są uzależnieni.

Aby więc udało Ci się wytrwać podczas odchudzania musisz wyregulować poziom cukru we krwi, co pozwoli ujarzmić Twój apetyt. To jednak nie wszystko. Zdarza się, że nawyki złego odżywiania się są tak silne, że nawet nie mając ochoty na batonika sięgamy po niego, bo ktoś go nam zaproponuje. Ulegamy, bo jesteśmy do tego przyzwyczajeni.

Wskazówki, które dla Ciebie przygotowałam pomogą Ci zaatakować problem z obu stron.

1.Jedz Duże Śniadania 442978521_63a2f83b03_z

Po przebadaniu przez prawie 4 lata ponad 6700 ludzi naukowcy z University of Cambridge odkryli, że te osoby, które spożywały na śniadanie jedynie 300 kcal, przybrały na wadze niemal dwukrotnie większą liczbę kilogramów, niż ci, którzy zjadali posiłki o wartości 500 kcal i więcej. Powód? Większe śniadanie oznacza mniejsze skoki insuliny i cukru we krwi w ciągu dnia. To z kolei przekłada się na zmniejszenie chęci na dodatkowe posiłki.

Osobiście polecam Ci jajecznicę z ciemnym pieczywem. Dostarcza organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych oraz zapewnia energię na kilka godzin

2. Miej Zawsze Pod Ręką Wodę Oraz Zdrowe Zamienniki Słodyczy

Woda odgrywa ważną rolę w procesie odchudzania. Wypełnia żołądek, na długi czas dając uczucie sytości, w związku z tym tracisz apetyt na podjadanie niezdrowych przekąsek. Aby wyrobić sobie nawyk jej popijania, miej ją zawsze przy sobie.

Jeśli do tej porady regularnie zajadałaś się słodkościami i nagle z dnia na dzień spróbowałabyś je odstawić, to Twój organizm zacząłby głośno krzyczeć: „Gdzie jest mój cukier? Daj mi coś słodkiego” Oczywiście pojawiłaby się za tym ogromna ochota na słodycze. Dlatego najpierw wprowadź zamienniki, które będą zdrowe, smaczne i pożywne.

Polecam Ci tutaj przede wszystkim suszone owoce, a w szczególności daktyle, które są bardzo łodkie, ale też i zdrowe. Wymieszaj je dodatkowo np. z orzechami albo nasionami słonecznika. Tym sposobem masz bardzo pożywny deser, który nie dość szybko zabije Twój „mały głód”, to jeszcze osłodzi Ci życie. Sama zajadam się nimi najczęściej, gdy siedzę przy telewizorze bądź komputerze.

3. Planuj Swoje Zakupy! shopping list

Jeden z kluczowych elementów. Nie możesz się zdrowo odżywiać,
jeśli w lodówce świeci pustką, a w szafce jest z kolei pełno słodkości.

Osobiście prowadzę listę ze wszystkimi podstawowymi produktami, które spożywam. Noszę ją w portfelu i zaglądam na nią za każdym razem, gdy jestem w sklepie. Prawie zawsze okazuję się wtedy, że czegoś mi brakuje.

4. Poproś Rodzinę, Żeby Cię Wspierała i Motywowała

Pewnie znasz tą sytuację, że siedzisz najedzona, a ciocia albo mama próbują Ci jeszcze wepchnąć jeden kawałek ciasta. Jest jednak na to sposób. Wystarczy im jasno powiedzieć, że masz do nich ogromną prośbę, aby motywowały Cię do unikania słodkości i nie przejadania się. Będziesz zaskoczona jak ich podejście się zmieni.

5. Wspomagaj się Suplementami

Kluczowa uwaga – same suplementy nie wystarczą, żeby schudnąć!
ID-10038001Dlaczego więc warto z nich korzystać? Jeśli wybierzesz odpowiedni suplement, to będzie Ci dużo łatwiej wystartować z odchudzaniem, ponieważ zmniejszy on zdecydowanie Twój apetyt oraz pomoże wyregulować poziom cukru. A to, jak już wiesz, na samym początku jest najważniejsze.

Wiadomo też, że w dzisiejszym zabieganym świecie rzadko kto ma czas, żeby po kilka godzin dziennie gotować posiłki, które będą bogate w odpowiednie składniki (np. błonnik) i wspomogą proces odchudzania.

Dużo prostszym sposobem jest dla Ciebie łyknąć w przerwie w pracy taki suplement, który już zawiera te wszystkie potrzebne składniki. Niestety… każdy producent reklamuje swój produkt jako ten najlepszy. Dlatego najpierw warto dowidzieć się, które produkty „robią różnicę” i dają namacalne efekty. Dlatego też polecam Ci zapoznać się z Rankingiem Najlepszych Suplementów.