Warunki zdrowej diety

Warunki zdrowej diety
Rate this post

 Grillowane warzywa

Musimy słuchać naszego ciała, szanować jego potrzeby i zegar biologiczny: jeść wtedy, kiedy jesteśmy głodni, a nie dlatego, że to nas zajmuje i zaspokaja nasze emocje. Żadnych kolacji po 9 wieczorem, tak, by nie być bez jedzenia dłużej niż 10 godzin między kolacją a śniadaniem. Kieruj się zasadą: „im mniej, tym więcej”, tzn. lepiej jest pomieszać kilka produktów na tym samym talerzu by lepiej trawić, co jest kluczowe jeśli chodzi o zdrowie.

warzywa grilowane

 Jakość, a nie ilość, musi być naszym priorytetem, zwłaszcza gdy kupujemy produkty pochodzenia zwierzęcego. Lepiej jest jeść mniej mięsa w tygodniu ale jeść ekologiczne, jak udowodniono w Bio Space, mniej ryb, ale innych niż te hodowane i karmione konwencjonalnym pokarmem; jajka i nabiał organiczny zamiast konwencjonalnego, ze zwierząt, które nie były poddawane kuracji hormonalnej ani leczniczej; warzywa gotowane w szklanych pojemnikach z morską solą; oleje roślinne z pierwszego tłoczenia, ekologiczne i nieulepszane, naturalne orzechy zamiast prażonych i słonych; czysta woda… i tak dalej.

 W ciągu dnia lub tygodnia powinniśmy jeść pokarmy w różnych kolorach gdyż zawierają one różne antyoksydanty, które pomagają zapobiegać chorobom. Jak powiedział Odile Fernandez, autor „Moich recept antynowotworowych”, musimy stosować dietę „tęczową”. Według niego, pożywienie żółto-zielone (czosnek, cebula, szparagi) wspomaga system immunologiczny i niszczy komórki rakowe; zielone (kapusta, szpinak, botwina) wspomaga budowę zdrowych komórek, a niebieskie produkty (borówki, śliwki) wspomagają usuwanie szkodliwych substancji. Zdaniem Davida Wolfe’a, specjalisty do spraw surowej i bogatej w składniki odżywcze żywności, kolor czarny (czarne oliwki, prawdziwe kakao) jest związany z witalnością; czerwony (arbuz, pomidor) przedstawia siłę i codzienną energię, wspomaga reakcje systemu dieta i tryb zyciaodpornościowego oraz dobre zdrowie serca i krwi, a biały (cebula, czosnek) wspomaga płuca i układ oddechowy.

 Liście kapusty

Musimy przyjąć aktywny i proaktywny stosunek do żywności. Jeśli naprawdę lubisz słodycze czy jakiś inny rodzaj niezdrowego, przetworzonego jedzenia, poszukaj zdrowej alternatywy w domu. W dzisiejszych czasach przepisy na wszystko można znaleźć w Internecie. I jeśli czujesz potrzebę zjedzenia czegoś między posiłkami lub poza domem, najlepiej jest mieć ze sobą prawdziwie dobre i szybkie jedzenie: owoce, orzechy, pestki, warzywa… albo w całości albo w postaci soku owocowego czy warzywnych smoothie. Są one dostępne wszędzie.

Wszystko musimy przeżuwać i jeść świadomie. George Oshawa, wynalazca makrobiotyki znanej jako teoria dietetyczna eliminująca cukier, powiedział: „Ja również spożywam cukier. Ale ja go żuję.” Myślałeś kiedyś właściwie o „żuciu jedzenia i piciu picia?” zielone koktajle

W przypadku chorób lub nieprzystosowań zdrowotnych, nie lecz się sam ani przy pomocy konwencjonalnych lekarstw czy żywności bogatej w składniki odżywcze bez porady specjalisty zdrowotnego. Na własną rękę możemy natomiast stosować tabletki odchudzające pochodzenia naturalnego. Bardzo dobrym przykładem będzie tutaj produkt o nazwie Triapidix300 opinie ma bardzo dobre, przeczytaj więcej o tym produkcie, na pewno spodobają Ci się jego właściwości.

W skrócie, każda zdrowa dieta oznaczająca to, co robimy regularnie przez jakiś czas to styl życia, który pozwala nam cieszyć się zdrowiem i odpowiednią dietą. Musi opierać się na świeżym, organicznym pożywieniu, sezonowym, nie przetworzonym ani ulepszonym, łatwym do strawienia, zaspokajającym fizyczne i psychologiczne potrzeby organizmu. I ma być unikalna. Ale nie chodzi tu o teoretyzowanie czy obsesję, ponieważ jedząc świeże, naturalne i sezonowe produkty, będziemy po nie sięgać bez namysłu, na co natura nam pozwala.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here