Zdrowe odżywianie

Zdrowe odżywianie
Rate this post

 Owoce i warzywa 

Owoce i warzywa z natury zawierają niewiele tłuszczów. Dodają one smaku i różnorodności Twojej diecie. Zawierają także błonnik, witaminy i minerały.

Margaryna, masło, majonez i kwaśna śmietana dodają tłuszczu warzywom i owocom. Używaj beztłuszczowych lub niskotłuszczowych produktów. Możesz także jeść jogurt bez tłuszczu i z niską jego zawartością, lub zioła do smaku. odchudzanie zdrowe zywienie

 Zamiast jednego wypróbuj drugie:

Zamiast smażonych warzyw podanych ze śmietaną, serem lub sosem maślanym – wszystkie surowe warzywa, gotowane na parze, grillowane, pieczone lub polane odrobiną oliwy z oliwek, doprawione solą i pieprzem.

 Świeże owoce kokosa

Zamiast frytek, chipsów ziemniaczanych w białym lub żółtym opakowaniu – pieczone mięso drobiowe i ryby.

 Wołowina, wieprzowina, cielęcina i jagnięcina. 

Najzdrowsze sposoby przyrządzania mięsa to pieczenie i grillowanie. Chudy kawałek możesz usmażyć na patelni w małej ilości oleju, nieustannie mieszając. Użyj patelni albo nieprzylepnego oleju w sprayu zamiast masła czy margaryny.

Pozbądź się nadmiernego tłuszczu z brzegów przed gotowaniem. Usuń tłuszcz wewnątrz, którego można się wyzbyć przed jedzeniem. Wybieraj kawałki z niską zawartością tłuszczu, czyli chude. Chude kawałki wołowiny i jagnięciny na etykiecie zawierają słowo „schab” (polędwica). Chude kawałki wieprzowiny zawierają słowo „schab” (polędwica) lub „nóżka” w swej nazwie.

zdrowe zakupy zywnosc Używaj ziół, przypraw, świeżych owoców i beztłuszczowych sosów do sałatek do przyprawiania mięsa. Unikaj sosów bogatych w tłuszcze i sosów mięsnych zagęszczonych mąką.

 Drób 

Zdrowe sposoby przygotowywania posiłków to pieczenie i grillowanie. Drób obciągnięty ze skóry może być smażony na patelni w odrobinie oleju, mieszając nieustannie. Użyj patelni albo nieprzylepnego oleju w sprayu zamiast masła czy margaryny.

Pozbądź się nadmiernego tłuszczu z brzegów przed gotowaniem. Piersi z kurczaka to świetna opcja ze względu na niską zawartość tłuszczu i wysoką zawartość białka. Jedz gęsinę i domową kaczkę sporadycznie, gdyż oba rodzaje są bogate w tłuszcz.

 Ryby 

Gotowane w wodzie, na parze, pieczone lub grillowane są najzdrowsze. Świeże ryby powinny mieć jasny kolor, być mokre, mieć delikatny zapach. Mięso powinno być jędrne i elastyczne. Jeśli nie masz dostępu do świeżych ryb dobrej jakości, kupuj mrożone.

Większość owoców morza zawiera wysoką dawkę wysokonienasyconych tłuszczów, które są zdrowe. Kwasy tłuszczowe omega 3 występują również w niektórych tłustych rybach, takich jak łosoś czy pstrąg, żyjących w zimnych wodach. Mogą one zmniejszyć ryzyko choroby wieńcowej u niektórych ludzi.

 Zamienne produkty 

Suszona fasola, groch, soczewica zawierają białko i błonnik bez cholesterolu i tłuszczu z mięs. Od czasu do czasu zastępuj mięso fasolą w swoim ulubionym daniu, np. w lazanii lub chilli.

 Białko roślinne upostaciowane jest często spotykane w wielu produktach. Jest alternatywą dla spożycia mięsa z niską zawartością tłuszczu i nie zawiera cholesterolu. Są to wegetariańskie „hot dogi”, „hamburgery” i „panierowane kawałki kurczaka”.

Często ciężko oczekiwać szybkich efektów, stosując wyłącznie zdrowe produkty. Pomocne tu będzie z pewnością stosowanie tabletek odchudzających, oczywiście naturalnych.

 Zamiast jednego wypróbuj drugie:

Zamiast małych porcji ryb lub panierowanych kotletów rybnych, ryb w puszce w oleju, owoców morza przyrządzonych na maśle i podawanych z sosami – tłuste ryby (świeże, mrożone lub w puszce w wodzie), kawałki ryb, kotlety rybne i owoce morza (np. krewetki) w niskotłuszczowej panierce.

 Bardzo tłuste steki zastąp chudymi kawałkami mięsa (schaby i polędwice) 

Kotlet schabowy zastąp bekonem z chudej wieprzowiny (polędwica i kotlet schabowy) i boczkiem z indyka

Wędliny, np. pepperoni, salami, mortadellę, pasztetową, kiszkę wątrobianą zastąp chudymi wędlinami takimi jak indyk, kurczak i szynka

Normalne hot dogi lub kiełbaski zastąp indyczymi hot dogami

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here