Znaczenie zdrowego odżywiania

Znaczenie zdrowego odżywiania
Rate this post

Czemu tak ważne jest, by odżywiać się zdrowo?

 Zdrowa dieta połączona z ćwiczeniami fizycznymi pomoże Ci schudnąć, obniżyć cholesterol i poprawić funkcjonowanie Twego organizmu na co dzień. 

Piramida żywieniowa Departamentu Rolnictwa Stanów Zjednoczonych (USDA) dzieli piramidapożywienie na 6 podstawowych grup: 1) chleby, 2) owoce, 3) warzywa, 4) mięso i rośliny strączkowe, 5) nabiał, 6) tłuszcze.

USDA zaleca dorosłym, by ich codzienna dieta zawierała:

3 uncje pełnych ziaren i 6 uncji zbóż

2 pucharki owoców

2,5 pucharka warzyw

3 kubki beztłuszczowego lub niskotłuszczowego mleka

Poniższe sugestie wskazują, jak podejmować zdrowe decyzje żywieniowe i spożywać zalecane ilości zbóż, owoców, warzyw i produktów mlecznych.

 Zboża

Chleb razowy ma niską zawartość tłuszczu. Zawiera za to mnóstwo błonnika i węglowodanów złożonych, które pomagają czuć się sytym przez długi czas i chronią przed przejadaniem się. Wybieraj chleb, w którego nazwie występuje przymiotnik „razowy” określający zboża, np. „chleb razowy” lub „chleb z mąki razowej”. Mąka ulepszana lub inne rodzaje mąki nie zawierają błonnika i innych ważnych składników odżywczych. Wybieraj więc chleb razowy robiąc kanapki, a także jako do datek do posiłków.

 odchudzanie zdroweUnikaj produktów z cukierni, zawierających mnóstwo cukru i tłuszczu, takich jak pączki, słodkie bułeczki czy angielskie babeczki nazywane „muffinkami”, gdyż mogą one zawierać ponad 50%  tuczących kalorii. Przekąski takie jak lekkie ciasta biszkoptowe czy ciasteczka imbirowe mogą zaspokoić Twój apetyt na słodycze bez dodatkowego tłuszczu.

Gorące lub zimne płatki śniadaniowe zazwyczaj zawierają dużo tłuszczu. A płatki błyskawiczne z kremem mogą zawierać wysokotłuszczowe oleje oraz tłuszcz w mleku. Musli również może zawierać bardzo tłuste oleje i dodatkową zawartość cukru. Szukaj płatków błyskawicznych i musli o niskiej zawartości cukru.

Unikaj smażonych przekąsek takich jak chipsy ziemniaczane czy chrupki kukurydziane. Zamiast nich wypróbuj te pieczone lub o niskiej zawartości tłuszczu.

Niezwykle skuteczne są tabletki Triapidix300, które w naturalny sposób wpłyną na polepszenie kuracji odchudzającej.

 Zamiast jednego wypróbuj drugie: zdrowe jablko

Zamiast croissantów, ciasteczek, białego pieczywa i bułek – chleb razowy z niską zawartością tłuszczu (pszeniczny, żytni i „pumpernikiel”)

 Zamiast pączków, ciast i babeczek – małe angielskie babeczki („muffinki”), „bajgle” 

Zamiast słodkich płatków zbożowych i musli – zwykłe, miękkie placki kukurydziane lub pszeniczne

Zamiast słodkich ciasteczek – owsianka, musli z niskotłuszczowym mlekiem i płatki z pełnych zbóż

 Zamiast frytek i chipsów – prażona kukurydza z masłem, pierniczki, krakersy żytnie lub słone itd.  

Zamiast „precli” z białego pieczywa – precle bez soli i bez masła

Biały i brązowy ryż

Zastąpić gotowany ryż i makaron oraz mieszanki ryżowe z sosami o wysokiej zawartości tłuszczu ryżem lub makaronem (bez żółtka) z sosami i warzywami.

Białą mąkę zastąp 100%-ową mąką razową.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here