Ćwiczenia na barki – zadbaj o ten fragment ciała

Walcząc o wymarzoną sylwetkę nie można zapomnieć o barkach. To właśnie one są odpowiedzialne za odpowiednie proporcje i wygląd napawający dumą. Przedstawiamy powody, dla których warto ćwiczyć barki i przykładowe ćwiczenia, pomagające bardziej skupić się na tej części ciała.

Ćwiczenia na barki – dlaczego warto je wykonywać?

Barki łączą wszystkie najważniejsze mięśnie górnej partii naszego ciała. Doskonale budują sylwetkę i dają siłę do pracy wymagającej przenoszenia różnych ciężkich rzeczy, a także są pomocne w wielu sportach. Osoby, które lubią pływać na pewno ucieszą się, że dzięki ćwiczeniom na barki będą mogły to robić jeszcze szybciej. Ponadto pamiętanie o tej partii ciała podczas treningów pomoże w trzymaniu prawidłowej postawy i zapewne zapobiegnie wielu kontuzjom. Jeśli ktoś ćwiczy dolne partie ciała, a zapomina o barkach, to po jakimś czasie może wyglądać po prostu nieproporcjonalnie. Ponieważ barki tworzy mięsień naramienny, który dzieli się na trzy części, to warto, żeby trening zawierał ćwiczenia na wszystkie z nich.

Ćwiczenia na barki – jak powinien wyglądać trening?

Przede wszystkim warto odpowiedzieć na pytanie, dotyczące częstotliwości wykonywania ćwiczeń na barki. Osoby, dla których to słaba i problematyczna partia mogą ćwiczyć jakieś dwa lub trzy razy w tygodniu. Dobrze jest na zmianę robić intensywniejsze treningi z małym obciążeniem i odwrotnie. Czym bardziej ktoś jest zaawansowany w ćwiczeniach, tym więcej powtórzeń może wykonywać. Początkujący powinni robić na jednym treningu trzy ćwiczenia z powtórzeniami. Między seriami warto zachować kilka minut przerwy, która jednak lepiej, by nie trwała za długo. Polecamy także zawsze pamiętać o rozgrzewce przed rozpoczęciem treningu.

Przykładowe ćwiczenia na barki

Jeśli już jest jasne, dlaczego warto wykonywać ćwiczenia na barki, to teraz czas zabrać się za praktykę. Koniecznie trzeba jednak pamiętać, by przy każdym z nich zachowywać odpowiednią pozycję i robić wszystko zgodnie z instrukcją, by uniknąć kontuzji. Chyba najbardziej popularnym ćwiczeniem jest wyciskanie z użyciem sztangi. Innym pomysłem jest unoszenie ramienia w bok, gdzie w pozycji wyprostowanej i lekkim rozkroku chwyta się jedną ręką sprzęt do ćwiczeń, jak na przykład hantel, ramię zwisa wzdłuż tułowia i jest lekko zgięte, a hantel unosi się do linii barków, a następnie powolnym ruchem opuszcza. Dobrym rozwiązaniem są również wszystkim znane pompki. Polecamy udać się na siłownię, gdzie wszystkie ćwiczenia najlepsze w danym przypadku wybierze i pokaże trener.

About the Author: admin

You might like

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *