Joga relaksacyjna – poznaj jej dobroczynne właściwości

Trening jogi jest świetną metodą na poprawienie swojej sprawności i kondycji fizycznej, jednak nie na tym jej lecznicze właściwości się kończą. Bardzo dużo osób decyduje się na rozpoczęcie swojej przygody z jogą właśnie ze względu na pozycje relaksacyjne. Ogólne odprężenie może mieć zbawienny wpływ na organizm i zniwelować negatywne skutki stresu.

Dlaczego joga relaksacyjna jest nam tak potrzebna?

W obecnych czasach coraz ciężej wyciszyć myśli. Problemy w pracy, nieprzyjemna atmosfera w domu, czy też ogólne napięcie i permanentny stres sprawiają, że odprężenie wydaje się wręcz niemożliwe. Powstało wiele technik, które w teorii mają relaksować, ale zdarza się tak, że to po prostu niemożliwe. Chociaż niektórzy mogą uznać, że dadzą sobie radę mimo wszystko, to w rzeczywistości brak odpoczynku często powoduje problemy ze snem, pogorszenie koncentracji i ogólny spadek dobrego samopoczucia. Na szczęście joga relaksacyjna może być rozwiązaniem na wszystkie te problemy. To stara i sprawdzona metoda, która opiera się na filozofii zakładającej harmonię ciała i duszy. Naprawdę warto ją wypróbować, bo konkretnych pozycji jest tak dużo, że raczej każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

Jak działa joga relaksacyjna?

Joga relaksacyjna, jako jedna z nielicznych metod pozwala naprawdę zatrzymać pędzące myśli. Specjalne pozycje otwierają ciało, dzięki czemu mięśnie mogą łatwiej się regenerować. To nie tylko sposób na odprężenie, ale także wyzbycie się dyskomfortu wynikającego z bólu. Dobrze ułożony trening pozwoli zresetować swój organizm, by na nowo cieszyć się jasnym umysłem i nową energią. Wyciszenie umożliwia pełną regenerację. Konkretne pozycje wymyślone są w taki sposób, by dawać pełne ukojenie. Jogę relaksacyjną poleca się osobom zestresowanym, cierpiącym na nawracające lęki oraz tym, którzy mają problemy ze snem. Mogą z niej korzystać wszyscy, bez względu na wiek.

Joga relaksacyjna – wybrane pozycje

Na szczęście joga relaksacyjna przeznaczona jest nie tylko dla zaawansowanych, ale również tych, którzy dopiero zaczynają. Jedną z najbardziej popularnych pozycji jest pozycja przeciągającego się szczenięcia. Podczas jej wykonywania należy klęknąć na macie i przesunąć ręce do przodu, tak by uda i kolana utworzyły kąt 90 stopni, a przy tym opierać czoło o matę. Przy tej pozycji ważne jest wyciąganie kręgosłupa i rozluźnienie karku. Warto pozostać tak i wykonać kilka głębokich wdechów. Innym pomysłem jest pozycja psa z głową do góry, pozycja drzewa, pozycja kija, jak również pozycja rozciągniętego trójkąta. Niektóre z nich wykonuje się na stojąco, a inne na siedząco lub leżąco. Warto wybrać najlepszy wariant dla siebie, pamiętając, by starać się przy tym rozluźnić i głęboko oddychać.

About the Author: admin

You might like

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *