Nowy Rok – nowe plany!

Nowy rok to czas postanowień. Wiele osób planuje wprowadzenie zdrowego stylu życia, co ma przyczynić się głównie do poprawy wyglądu ich sylwetki oraz zwiększyć pewność siebie.

Z roku na rok media społecznościowe atakują nas coraz to nowszymi dietami cud oraz wiele obiecującymi metodami, mającymi pomóc nam w spełnieniu marzeń. Czy ten natłok informacji od razu zmotywuje nas do wskoczenia w dres, udania się na siłownię i przygotowania po ciężkim treningu potraw fit, niczym tych z Instagrama? Na krótką metę być może tak… Jednak, aby zacząć dietę i regularne treningi, potrzebny jest silniejszy impuls, ciągła motywacja do działania oraz, przede wszystkim, wytrwałość. W większości przypadków nie jest to łatwe, ponieważ wiąże się z odczuwaniem dyskomfortu i nieprzyjemności. Mimo to tylko taka droga może zapewnić sukces i długotrwałe efekty, na które przecież liczymy.

Zdrowe odżywanie jest ważne nie tylko ze względu na uzyskanie pięknej sylwetki. Niedobór składników odżywczych na dłuższą metę powoduje problemy z samopoczuciem. Stajemy się nerwowi, rozdrażnieni, miewamy problemy ze snem. Skóra traci jędrność, staje się szara, pojawia się trądzik, włosy robią się słabe i zaczynają wypadać, a paznokcie się łamią. Jeżeli pragniemy dłużej zachować młody wygląd, musimy zadbać o dietę, zawierającą wszystkie składniki odżywcze we właściwych ilościach. Jeżeli zmienimy sposób odżywiania na ten przychylny naszemu organizmowi, szybko odczujemy wyraźną poprawę samopoczucia i wyglądu. Wzrośnie ogólna witalność organizmu, zyskamy więcej energii. Prawidłowo zbilansowana dieta sprawia, że odpowiednio odżywiona jest skóra, włosy, paznokcie. Oprócz odpowiedniego odżywiania ważne jest także właściwe nawodnienie organizmu. Woda transportuje do komórek składniki odżywcze, pomaga w wydalaniu ubocznych produktów przemiany materii i toksyn gromadzących się w tkankach. Należy więc pamiętać o wypijaniu każdego dnia około 1,5-2 litrów wody.

Do trzymania się zdrowego menu potrzebna jest silna motywacja, która jest najważniejszym elementem każdej diety. Bez niej wszelka wiedza o odpowiednim bilansie składników odżywczych czy kaloryczności jest bezwartościowa, gdyż nie będziemy jej odpowiednio wykorzystywać, kiedy zgaśnie nasz zapał. Należy zatem zawsze zadbać o to, by motywacja była wysoka, a sukces w dążeniu do zdrowej sylwetki będzie gwarantowany.

Tak, jak to w życiu bywa, nawet najbardziej zatwardziałe postanowienia mają swoje wzloty i upadki. Bywają chwile załamania, w których marzymy o wyskoczeniu na fastfood, czy całkowitej rezygnacji z ustalonego planu zdrowego odżywiania. Dlatego też szukajmy czynników, które będą motywatorami do trzymania się naszych długoterminowych ustaleń. Bez tego bardzo łatwo zejść z raz obranej ścieżki i pozbawić się ostatecznej satysfakcji. Niektórzy potrzebują do tego zewnętrznego mentora, w postaci osoby prowadzącego trening motywacyjny. Takie szkolenie może uświadomić nam ewentualne problemy i konflikty emocjonalne, które mogą kryć się za naszym niepowodzeniem w realizacji planów. Pamiętaj też, że dieta chodzi w parze z aktywnością fizyczną. Motywacja do odchudzania jest większa, jeśli ćwiczenia wyszczuplające wykonujemy w grupie lub w parze i nawzajem się w tym dopingujemy. Nic tak nie motywuje jak dobre wyniki znajomego. Po udanym treningu często przychodzą myśli, że nie chcemy go zaprzepaścić niezdrowym jedzeniem. Ćwiczenia w gronie kilku osób na siłowni, czy na zajęciach fitness, dodają wytrwałości i sprawiają, że chcesz osiągnąć jeszcze lepsze efekty.

Dobrym pomysłem jest notowanie efektów naszej diety już od samego początku. Jeśli więc zdecydowaliśmy się na polepszenie jakości naszego życia pod względem zdobycia wymarzonej sylwetki, zapisujmy zgubione centymetry i kilogramy. Podobnie możemy opisywać stan skóry, włosów czy ogólnego samopoczucia   tak, aby widzieć progres. Świadomość tego, że nasze postępowanie ma sens i przynosi efekty, będzie dobrym bodźcem do wytrwania w postanowieniach. Śledzenie poprawy nie może odbywać się w zbyt krótkim okresie. Codzienne stawanie na wadze raczej nas zdemotywuje, niż pomoże.

Niekiedy jednak nawet wszystkie opisane przez nas sposoby nie skutkują, bo nasza motywacja codziennie waha się niczym sinusoida. Jeśli potrzebujemy codziennego kopa do działania, umieśćmy motywatory w naszym otoczeniu. Plakaty motywacyjne z odpowiednimi sentencjami na każdym kroku będą przypominały nam o naszym celu. „Patrzące” na nas ze ścian sypialni, jadalni, wiszące obok lustra czy kuchni, przypomną, że wszystko zależy od nas i nie wolno nam poddawać się w pół drogi. Postery z pięknym nadrukiem będą również cieszyły oko i doskonale wkomponują się w przestrzeń naszego domu. Mogą ozdobić także lodówkę, byśmy przed każdym zajrzeniem do jej środka, mogli zastanowić się, po co faktycznie chcemy sięgnąć. Czy będzie to zdrowy posiłek, czy kawałek czegoś, co zburzy nasz misternie układany plan odżywiania. Plakaty w różnych rozmiarach mogą zawierać same hasło na jednolitym tle (na przykład cytaty znanych osobistości) lub też występować z dodatkiem grafiki. Aspekt wizualny nie ma tu znaczenia. Ważna jest treść, jaką sobą przekazują. Takie grafiki motywacyjne znajdziecie na https://fotobloki.pl/ ciesząc się dodatkowym rabatem 10% na wszystko, na hasło: zrzuctenbalast10, ważnym do 10.01.2021 r.

Najważniejszym krokiem w walce o wymarzoną sylwetkę jest zrozumienie, że proces utraty wagi to cel długoterminowy. Nie oczekujmy, że efekty będą widoczne od razu. Jeżeli nie jesteś miłośnikiem zdrowego odżywiania i ćwiczeń to będzie Ci na pewno ciężej zrzucić wagę. Ale wszystko jest dla ludzi i nawet dla najbardziej zagorzałego głodomora dobrze skomponowana dieta nie będzie straszna. Wszystko zależy od jasno postanowionego celu, którego będziemy się trzymać.

About the Author: admin

You might like

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *